Lūpu kopšana ziemā

Gada aukstākie mēneši ir pārbaudījums ne tikai tavai sejas ādai, bet arī lūpām. Sniegs, vējš un dzestrais gaiss nelabvēlīgi ietekmē to stāvokli, radot ne tikai vizuālus defektus, bet arī nepatīkamas sajūtas.

ZIEMA – PĀRBAUDĪJUMS LŪPĀM
Lūpu āda ir daudz plānāka, maigāka un jutīgāka, nekā tava sejas āda, tāpēc ziemā tai ir nepieciešama papildus uzmanība un kopšana. Tomēr lūpu veselības stāvokli neietekmē vienīgi ziemas skarbie laika apstākļi, to izskats ir atkarīgs arī no cilvēka individuālajām fizioloģiskajām īpašībām, organisma imunitātes un vielmaiņas darbības. Piemēram, ja organismā ir vitamīnu trūkums, lūpas sāk plaisāt, paliek jutīgākas un uzņēmīgākas pret ārējās vides faktoriem. Lūpu ādu pastiprināti ietekmē arī sausais centrālapkures gaiss un ilgstoša strādāšana pie datora.
Visbiežāk lūpu ādas problēmas parādās mainot vidi, proti, ja visu dienu uzturies telpās, taču vēlāk dodies baudīt ziemas aktivitātes svaigā gaisā, tāpēc pirms tam noteikti neaizmirsti parūpēties par tām. Ja brauc slēpot uz ārvalstīm, atceries, ka papildus aukstajam laikam, kūrortos nereti spīd arī spoža saule, kas ir dubults pārbaudījums arī lūpu ādai. Pirms brauciena īpaši sagatavojies – iegādājies kopšanas un aizsardzības līdzekļus ne tikai sejai, bet arī lūpām! Raugi, lai tiem noteikti ir arī atbilstošs saules aizsardzības faktors jeb SPF.
Profilakses nolūkos vari lietot A, E un B grupas vitamīnus, kuru trūkums var izraisīt īpaši jutīgās ādas problēmas. A, E un B vitamīnu avots ir oranžie, sarkanie un tumši zaļie dārzeņi, kā arī augļi, pākšaugi, rieksti, gaļas produkti, olas (īpaši dzeltenumi), zivis, aknas, graudaugi, un arī nerafinētās augu eļļas (īpaši olīveļļa un saules puķu eļļa).

A
vitamīns (retinols): uzlabo ādas stāvokli, sekmē organisma aizsargspējas pret dažāda veida saslimšanām un apkārtējās vides negatīvo ietekmi. Novērš dziļāku lūpu saslimšanu, barojot un mīkstinot tās.53

B
grupas vitamīni: īpaši B2 (riboflavīns), B3 vitamīns (PP vitamīns jeb niacīns) nepieciešams veselai ādai un labākai brūču dzīšanai. Aizsargā ādu no saslimšanas un padara to elastīgāku.

E
vitamīns (tokoferols): neļauj B grupas vitamīniem un C vitamīnam (askorbīnskābe), kā arī taukos šķīstošajām organiskajām vielām organismā oksidēties. Pasargā ķermeņa šūnas, dziedē ādas savainojumus un aizkavē krunciņu veidošanos.

 

IZPLATĪTĀKĀS LŪPU ĀDAS PROBLĒMAS ZIEMĀ UN TO RISINĀŠANA
Viegli sausa/sausa lūpu āda – lieto barojošu krēmu vai higiēnisko lūpu
krāsu.

Stipri sūrstošas, vējā aprautas un asas lūpas –
vērsies pie kosmetologa pēc ātrās palīdzības procedūrām.

Viegli sasprēgājusi lūpu āda –
nepieciešams maigs pīlings un intensīva lūpu ādas barošana.

Spēcīgi sasprēgājušas, asiņojošas un iekaisušas lūpas
– asiņošanas apturēšanai un brūču dezinfekcijai kop lūpas ar ūdeņraža pārskābi vai tējas koka eļļu, kas efektīvi sadziedēs ādu.

 

Dziļas plaisas, brūces ilgi dzīst – nepalīdzēs lokāla iedarbība, ir jānosaka lūpu plaisāšanas iemesls, kas visbiežāk ir saistīts ar vitamīnu trūkumu. Brūci iztīri un kop ar tējas koka eļļu. Ja lūpas plaisā ilgstoši, dodies pie dermatologa.

Mary Cohr iesaka:

1112

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s