18 ikdienas paradumi, kas negatīvi ietekmē ādu

mary_cohr_habits_affects_skin

Daudzas no mums pat neiedomājas, kādu iespaidu uz mūsu ādas izskatu un veselību atstāj, piemēram, ikdienišķās rīta kafijas krūzītes izdzeršana vai ilgstoša mazgāšanās karstā dušā. Lai uzzinātu, kādi faktori ietekmē tavas ādas izskatu un labsajūtu un kā tos iespējams novērst, iepazīsties ar žurnāla Elle sagatavoto informāciju.

Gulēšana ar meikapu

Gulēšana ar grimu uz sejas var radīt bakteriālas infekcijas un aizsprostot poras, kā rezultātā var rasties akne. Vēl jo vairāk – kosmētikas nospiedumi, kuri paliek uz spilvena, var tevi padarīt slimu, tādēļ turi kosmētikas noņemšanas līdzekli un vatītes pie gultas, lai nekad neaizmirstu par grima noņemšanu.

Kafijas dzeršana

Kafija ir galvenais vaininieks sausai ādai un grumbām. Remdē savu ādu, dienas laikā dzertot daudz ūdeni, kuram vari pievienot citrona vai apelsīna gabalus garšas pastiprināšanai.

Piņņu spiešana

Ja tev piemīt tendence izspiest katru pumpiņu, kas parādās uz sejas, pārstāj tā darīt – šādi tu tikai vēl dziļāk porās ievadi netīrumus, kas vēlāk rezultēsies vēl vairāk pinnēs.

Ēdienreižu izlaišana

Neregulāras ēdienreizes var radīt pāragru ādas novecošanos un to sausināt, tieši tādēļ vienmēr savās ēdienreizēs, lai stiprinātu savas ādas veselību, centies iekļaut vitamīnu C, kas ir apelsīnos, vitamīnu B3, ko vari atrast riekstos un vitamīnu E, kas lielā daudzumā ir avokado.

Ilga atrašanās dušā

Kamēr neliela tvaikojoša duša ir laba, ilgstoša atrašanās karstā ūdenī notīra ādas ārējo epidermas slāni, kas var radīt sausu un plēkšņainu ādu. Kad āda paliek sarkana un sāk niezēt, zini, ka ir laiks pārtraukt dušoties.

Nepietiekams ūdens daudzums

Ūdens uzņemšana pietiekamā daudzumā katru dienu ne vien palīdzēs tev cīnīties ar ādas novecošanos, bet arī dos tai veselīgu mirdzumu.

Runāšana pa telefonu

Stundām ilgas sarunas pa telefonu uz tavas zoda līnijas un vaigiem var radīt pinnes un izsitumus, tādēļ turi sev pa rokai antibakteriālās salvetes, lai tavss telefons un līdz ar to arī āda vienmēr būtu svaiga un tīra.

Matu kopšanas produkti uz sejas

Nākamajā reizē, kad lietosi matu laku, uzklāj uz savas sejas tīru dvieli, lai aizsargātu tās ādu, kā arī vienmēr sporta zālē lieto matu banti, lai matos esošie produkti nenonāktu uz tavas sejas, kad tā sāks svīst.

Netīras saulesbrilles

Gluži tāpat kā parastās brilles, neaizmirsti regulāri tīrīt arī saulesbriļļu lēcas, jo baktērijas, kas uzkrājas uz tavām brillēm, var iekļūt tava deguna porās un izraisīt piņņu un iekaisumu rašanos.

Nepietiekams miega daudzums

Gulēšanas astoņas stundas diennaktī ne vien palīdzēs tev izskatīties svaigai un starojošai, bet arī atjaunos tavas ādas izskatu, savukārt nepietiekams miegs var rezultēties nespodrā, blāvā ādā un aizsprostotās porās.

Acu samiegšana

Vienu reizi gadā apmeklē acu ārstu, lai pārbaudītu redzi un nomainītu savas lēcas vai brilles. Ja tu lieto lēcas, kurām ir beidzies derīguma termiņš vai valkā brilles, ar kurām vairs neredzi tik labi, kā vajadzētu, tev radīsies nepieciešamība pastiprināti miegt acis, kā rezultātā apkārt tavām acīm var sākt veidoties grumbas un rieviņas.

Vaksācijas biežums

Lai arī cik tas būtu grūti, nevaksē kājas uzreiz, līdzko parādās pirmo jaunie matiņi, jo tādējādi tu vari iedzīvoties nobrāztā ādā. Dod savai ādai atpūtu vismaz trīs nedēļu garumā.

Netīri spilveni

Nakts laikā tavai ādai ir iespēja atpūsties un atbrīvoties no atmirušajām ādas šūnām. Atmirušās ādas šūnas laika gaitā var sakrāties uz tava spilvena, radot baktērijas un toksīnus, tādēļ, lai tava āda vienmēr būtu vesela, atceries nomainīt savas spilvendrānas vismaz vienu reizi divās nedēļās.

Stress

Viens no lielākajiem veselīgas ādas ienaidniekiem ir stress. Trauksmainu notikumu rezultātā var rasties ādas defekti, izsitumi un stresa radītās rūpju līnijas var iesēsties sejā uz visiem laikiem. Lai izvairītos no stresa, velti laiku kaut kam, ko tu izbaudi, piemēram, jogai, lasīšanai vai ēst gatavošanai.

Nepietiekamas fiziskās aktivitātes

Treniņu laikā mūsos straujāk sāk plūst asinis un sejā parādās veselīgs mirdzums. Tāpat sportošanas laikā mūsu organisms iztīrās no toksīniem, kas izdalās sviedrēšanās laikā un attīra ādu no atmirušajām ādas šūnām, dodot vietu jaunām.

Alkohola lietošana

Vīns, alus un citi alkoholiskie dzērieni dehidrē tavu ādu un tai ir vajadzīga papildus mitrināšana – bez tās tavai ādai ir lielāka nosliece uz sausumu un grumbu veidošanos.

Pasīvā smēķēšana

Pat tad, ja tu pati nesmēķē, būšana blakus smēķētājiem var likt tavai ādai izskatīties nogurušai un paātrina grumbu rašanās procesu.

Daudz meikapa

Dažas dienas nedēļā ļauj savai ādai elpot un nelieto meikapu. Tādējādi tu izvairīsies no aizsprostotām porām un piņņu rašanās, kā arī novērsīsi pāragru novecošanos.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s